Sunday, March 23, 2008

Aku pantang dicabar

Aku dituduh terjebak..

bukan terjebak wahai Sang Putri, tetapi mengikut arus..aku tak mahu menjadi tembok batu ditengah jalan..

aku juga tak mahu menjadi kucing jinak pabila merasakan diri singa..

kamu cabar aku dengan cara baru?

bring it on bebeh..

kata Sang Putri..
Ambil gambar apa yang ada dalam bag kamu.

Atau poket kamu. Atau laci. Atau almari buku. Atau kabinet dapur.


Aku tak punyai beg, maka aku ambil apa yang ada pada diri aku..5 benda yang paling berharga..man-bag yang aku bawa ke hulu hilir tak punyai apa2 barang berharga..

maka..inilah















dari kana ke kiri

1. dompet pitis
pendek kata aku bawak ke mana2..tak punyai pitis yang banyak..cume resit2 yang aku simpan entah mengapa..oh, juga ade gambar muke sendiri beberapa keping, just in case ade peminat mahu signed autograph..

kamu mahu sekeping?..aku signkan khas..

2. dua bentuk cincin
bukan cincin tunang mahupon cincin kawen..aku masih lagi bujang..ade gadis2 yang sedang mencari?..*senyum sinis*

3. kunci kereta
kunci kereta bukan kepunyaan aku..ramai bilang kereta yang aku bawa ke hulu hilir adalah milik aku. tetapi sebenarnya, ia adalah milik mak aku...
kereta porche aku masih di bengkel........

4. henpon
dalam gambar nampak mcm itam sahaja. tetapi itu adalah tempat di mana henpon aku bersembunyi...ade orang kata macam perempuan sahaja letak henpon dlm soft case..

ah, pedulikan..aku sudah ranapkan banyak henpon kerana letak mereka bersama kunci2 serta syiling2...

tambahan, yang ini special kerana aku beli dengan duit sendiri...go figure...

5. jam tangan brand orang tak pernah dengar

aku tak dapat keluar rumah tanpa punyai jam di tangan..masa itu penting..i take time seriously...aku rasa amat kesal jika aku lambat sampai ke destinasi..

jam ini sudah lama...aku rasa sudah tiba masanya untuk aku gantikannya...

ade orang mahu belikan aku?


kene tag lima orang laen ke?

ah, aku nak tag sume rakan2 yang baca..anda baca maka anda di TAG..


harap maklum..

atarashi tokei o kaimashita..:D

2 comments:

Put Yaya said...

Ruuuuuuuux..Brand ape tuh??

;p

mrfusyi said...

its ROOX..

http://www.wristdreams.com/archives/2004/08/alba_roox_wrist.html

it rili exists u noe..hahaha

first time i laid eyes on it..i was..
brand ape nih??

;p